Udžbenici

Udžbenik za osnovnu i srednju školu je nastavno sredstvo namijenjeno višegodišnjoj uporabi, usklađeno s Udžbeničkim standardom, a služi učenicima kao jedan od izvora znanja za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ciljeva utvrđenih nacionalnim i predmetnim kurikulumom.


Pravilnikom o obveznim udžbenicima i pripadajućim dopunskim nastavnim sredstvima propisano je koji se udžbenici i pripadajuća dopunska nastavna sredstva smatraju obveznima za uporabu u nastavnom i odgojno-obrazovnom radu u osnovnoj i srednjoj školi.


Uz udžbenik se mogu koristiti i dopunska nastavna sredstva koja služe učenicima za lakše praćenje, vježbanje i utvrđivanje te provjeru udžbeničkog gradiva. Dopunskim nastavnim sredstvima smatraju se: radna bilježnica, zbirka zadataka, geografski atlas i povijesni atlas, multimedijska pomagala i sredstva informacijske tehnologije (npr. CD-ROM-ovi i sl.).


U školi su u uporabi udžbenici i njima pripadajuća dopunska nastavna sredstva objavljena u Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava.


REFORMA STRUKOVNOG OBRAZOVANJA – MODULARNA NASTAVA


Svi koji upišu strukovnu srednju školu 2025./2026. školske godine bit će prva generacija u najvećoj reformi strukovnog obrazovanja u posljednjih 30 godina – modularnoj nastavi.


Ideja je da se odbaci tradicionalni način izvođenja nastave koji imamo sada u osnovnim i srednjim školama i uvede se tzv. – modularna nastava.


Neki predmeti će se u tom obliku ukinuti, dakle učenici neće imati predmet Kemija, Biologija i Fizika, već će oni postati – moduli. Zato se i zove modularna nastava jer će imati module. Strukovni predmeti isto više kao takvi neće postojati, već će se sve izvoditi u obliku modula. Predmeti koji ostaju kao takvi su Hrvatski jezik, Mađarski jezik, Matematika, strani jezik, Geografija, Povijest, Vjeronauk i Etika.


Moduli nisu predmeti, to je važno zapamtiti. Moduli ne traju kao predmeti cijelu školsku godinu, već nekoliko tjedana. Ali će se zato moduli i dalje ocjenjivati. 

Svaki modul osim ocjene nosi i određeni broj bodova. Zovu se CSVET bodovi, možemo to usporediti s ECTS bodovima na faksu. Znači – položi li se jedan modul s pozitivnom ocjenom i to znači da će dobiti sve CSVET bodove. Kako bi prošli razred, moraju prikupiti dovoljan broj CSVET bodova – odnosno položiti module.


Cilj modularne nastave je omogućiti fleksibilniji i individualiziraniji pristup učenju, s naglaskom na praktičnom učenju i prilagodljivosti tržištu rada. Fokus je na učeniku koji postaje aktivniji u nastavnom procesu, te mu se omogućuje povezivanje teorijskog znanja s praktičnim primjenama. Modularna nastava također omogućuje brže reagiranje na promjene u industriji i tehnologiji.


Modularna nastava osmišljena je da da više slobode nastavnicima u izvođenju nastave u strukovnim školama. Tako će svaka strukovna škola za svaki strukovni smjer osmisliti vlastite načine kako će učenici nešto naučiti.


Moguće je da iz strukovnih predmeta neće biti niti jedan udžbenik, a popis udžbenika iz općih predmeta možete pronaći u nastavku.

Referent za poslovnu ekonomiju / Referentica za poslovnu ekonomiju

Turistički tehničar destinacije / Turistička tehničarka destinacije

Kuhar/Kuharica